Flere og flere bliver tilbudt at deltage i små motionsaktiviteter som elastiktræning eller rygøvelser på deres arbejdsplads.
Det er yderst positivt, for træning er et godt middel mod smerter, uanset om du er en stor og stærk mand og har hårdt fysisk arbejde, eller om du sidder stille på kontoret. Og fysiologisk set er det ligeså godt at træne med elastikker som at gå i fitnesscentret og træne på maskiner.
Småøvelser i arbejdstiden er en god investering
Ved at gennemføre træningen på arbejdspladsen eller online på hjemmearbejdspladsen er det lettere at få flere med.
Foruden den gavnlige fysiske effekt af træningen styrker det også arbejdsevnen og det sociale samvær, hvilket har en positiv effekt på det psykiske arbejdsmiljø.
Betegnelsen småøvelser bruges om korte træningspas, som for eksempel kan være 10 minutter med elastikøvelser eller øvelser med egen kropsvægt, hvor musklerne i nakke, skuldre og ryg styrkes. Fælles for øvelserne er, at der ikke er behov for fitnessfaciliteter, omklædning eller efterfølgende bad.
Tiden, der skal bruges på træningen, er kort, og udbyttet er stort for både medarbejdere og arbejdsgivere, så det er ren ”win-win” og en god investering for arbejdspladserne.
Reducer gener og opnå bedre trivsel
Vi tilbyder online pausegymnastik/træning, som både kan afholdes for medarbejdere på arbejdspladsen og medarbejdere, der arbejder hjemme – eller en blanding samtidig.
Træningen medvirker både til at reducere eventuelle fysiske gener og forbedrer trivslen.
Her er et lille udpluk af, hvad tidligere deltagere har sagt om træningen:
Rose-Marie, RS Components:
” Vi har været meget glade for vores 2 webinarer, og underviseren har fået stor ros for øvelser, som er gode og nemme at udføre alene derhjemme”
Camilla Winther, Carsøe:
”Mange tak for det fine webinar. Jeg har fået god feedback på det. Og ros til dig for at brænde godt igennem på skærmen, selvom du ikke kunne se modtagerne!”
Kontakt os for en snak om, hvad I ønsker
Vil du høre mere om de gavnlige effekter (både fysiske og psykiske) ved elastiktræning eller have en uforpligtende snak om, hvordan vi kan sammensætte et online træningsforløb, som passer til lige netop jeres virksomhed, så kontakt os på telefon 66 17 34 55 eller mail info@avidenz.dk.
Vi producerer i øvrigt også gerne nogle træningsvideoer til jer, som I kan bruge igen og igen. Det har vi haft rigtig gode erfaringer med hos flere virksomheder.
Kontakt os
Vil du vide mere om vores kursustilbud?
Hanne Rudbeck Andersen, kursussekretær
Vi har konsulenter i hele landet
Vi vil være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø.
Vores hovedkontor ligger i Odense, og vi har konsulenter fordelt over hele landet. Vi er derfor ikke langt fra dig.
Hvordan er Avidenz som samarbejdspartner?
Vi vil være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø.
Vi tager altid udgangspunkt i den aktuelle virksomhed og tilpasser vores hjælp og rådgivning til lige præcis jeres ønsker og behov. Sammen med jer finder vi ud af, hvor udviklingspotentialet er, og hvad der bør arbejdes med.
Hos Avidenz stræber vi efter at være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø. Vi går meget op i at skabe gode relationer med de mennesker, vi samarbejder med, og samtidig udfører vi alle opgaver med stor ekspertise og engagement. Derudover lægger vi vægt på en åben, ærlig og ligeværdig kommunikation.
Vi indleder altid et samarbejde med en afstemning af jeres ønsker og forventninger. Virksomheder er forskellige, og derfor kræver det en individuel vurdering af indsatsområderne. Formålet er dog altid at forebygge og skabe økonomisk tryghed og udbytte gennem:
- Glade og motiverede medarbejdere/trivsel
- Færre ulykker/arbejdsskader
- Færre sygedage
- Øget produktivitet
- Øget konkurrenceevne
- Større kundetilfredshed
Og det hele selvfølgelig kombineret med at sikre, at virksomheden lever op til diverse regler og lovkrav.
Når I indgår et samarbejde med os, er der grundlæggende 2 forskellige måder, det kan gøres på. Her skiller vi os også ud fra andre leverandører i vores branche.
De to samarbejdsformer er:
- Virksomhedsaftale
- Uden virksomhedsaftale
Virksomhedsaftale
En virksomhedsaftale er en aftale om et løbende samarbejde omkring jeres arbejdsmiljø. Samarbejdet indledes ofte med en vurdering af omfanget af arbejdsmiljøarbejdet ud fra jeres ønsker og behov for vores hjælp. Virksomhedsaftalen fungerer som en slags klippekortsaftale, hvor I køber et antal rådgivningstimer pr. år, som er afstemt med jer. Timerne kan naturligvis variere fra år til år. Dermed kender I jeres budget, og I skal ikke til at modtage et nyt tilbud fra os, hver gang I har et ønske om at få løst en ny opgave. Så er det bare at ringe til jeres kontaktperson, og hvis der er timer tilbage i jeres aftale bliver tiden til opgaven bare taget der fra. Alternativt tilkøber I blot flere timer på aftalen. Nemt, hurtigt og billigt.
I får tilknyttet en fast kontaktkonsulent, som I lærer godt at kende og som hjælper jer med mange af de almindelige opgaver som APV, arbejdsmiljødrøftelse, sikkerhedsrunderinger m.v.
Uden virksomhedsaftale
Har I ikke behov for et løbende samarbejde med os, så kan I naturligvis købe vores hjælp uden en virksomhedsaftale. Vi vil sammen med jer afdække jeres behov og ønsker – og på den baggrund modtager I et konkret tilbud på en løsning.
Vi har en række højt fagligt kvalificerede konsulenter til at varetage de forskellige krav og nicher hos virksomhederne. Kunder med en virksomhedsaftale får altid en fast kontaktkonsulent, men det er altid en specialiseret konsulent, som bliver koblet på den enkelte opgave afhængig af indholdet i denne. Dermed er det altid de bedst kvalificerede medarbejdere, der løser de aktuelle opgaver for jer.
Samarbejdet med os giver jer en stor fordel, når I skal give tilbud til kunder. I lever nemlig op til de krav om styr på arbejdsmiljø, dokumentationer m.m. som arbejdstilsynet og andre myndigheder kræver og som flere og flere kunder også efterspørger – nogle på grund af krav fra deres kunder osv.
Desuden vil samarbejdet medvirke til at gøre virksomheden attraktiv som arbejdsplads og dermed både kunne være med til at fastholde og tiltrække velkvalificerede medarbejdere.
Klaus Witved, INOX:
“Der er mange gode ting og fordele ved at samarbejde med Avidenz, men det aller bedste er det personlige forhold, vi har fået til kontaktkonsulenten gennem et løbende samarbejde gennem mange år efterhånden. Den relation er helt unik. Samtidig har vi haft kontakt med mange andre fagkonsulenter fra Avidenz, da vores kontaktkonsulent altid ved, hvilken anden fagkonsulent, han kan trække ind over opgaver, som er uden for hans eget specialistområde. Og disse konsulenter har også altid været yderst kompetente. Dette er en tryg måde at samarbejde på for os som virksomhed, for vi er altid sikre på kvaliteten af rådgivningen, og at opgaverne bliver løst af en med de rette kompetencer.”
Jan Nielsen, System TM
“Det er rigtig rart med en fast konsulent tilknyttet, som kender huset og vores rytme. Så skal vi ikke starte forfra hele tiden, og vi får altid hurtig respons og hjælp ved problemstillinger. Denne relation sætter vi stor pris på. Gennem vores virksomhedsaftale får vi også hjælp til at afholde AMU-møder, revidere handlingsplaner m.m. – det er rart ikke at skulle tænke på, så vi kan koncentrere os om driften af virksomheden, der har 1. prioritet hos os.
Vi anvender også Avidenz’ digitale arbejdsmiljøsystem, SOSWEB, så vi har alt liggende digitalt. Alle har dermed let adgang til APV, handlingsplaner, kemiske instruktioner m.m.. Systemet giver os overblik og en sikkerhed for, at der er styr på det hele så som lovpligtige eftersyn og møder.
Med app’en der hører til systemet, er det endnu lettere og hurtigt at finde diverse dokumenter frem.”
Vi har en klar vision om at være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø. Det gør vi gennem blandt andet med dyb forankring i vores værdier:
- Samarbejde
- Professionalisme
- Anerkendelse
- Kommunikation
Kontakt vores hovedkontor på telefon 66 17 34 55 eller på info@avidenz.dk for en uforpligtende snak om mulighederne for et samarbejde om jeres arbejdsmiljøarbejde.
Vi ser frem til at høre fra dig.