Vores arbejdsmiljø er blevet meget bedre gennem årene, fordi vi får prioriteret de ting, der omhandler arbejdsmiljøet i stedet for at skubbe dem hen, som vi ellers kunne være tilbøjelige til at gøre i en travlt hverdag. Samarbejdet giver os desuden en rar tryghed i hverdagen, fordi vi ved, at der er styr på tingene, hvis Arbejdstilsynet dukker op. Det gjorde de faktisk for nyligt, og vi fik en grøn smiley. Det er vi naturligvis både glade for og stolte over. Vi kunne mærke på Arbejdstilsynet, at de ligesom slappede lidt af og virkede som om, de tænkte, at der var styr på det, da vi fortalte, at vi samarbejder med Avidenz. Det blev derfor til en god oplevelse at have Arbejdstilsynet på besøg.
Jørgen Petersen, værkstedsleder
Skal din virksomheds arbejdsmiljø forbedres?
Tøv ikke med at kontakte os, hvis du har brug for rådgivning og løsninger til din virksomheds arbejdsmiljø.
Forside / Samarbejdet / Kundehistorier / Brdr. Petersens Maskinfabrik
Brdr. Petersens Maskinfabrik i Gilleleje er en familieejet virksomhed, der har eksisteret siden 1922. Virksomheden har gennem årene haft en positiv udvikling. En del af denne udvikling skyldes en stor fokus på virksomhedens arbejdsmiljø.
Hovedbeskæftigelsen på Brdr. Petersens Maskinfabrik er inden for det maritime. Det drejer sig eksempelvis om servicering af fiskeflåden, vedligeholdelse af lods- og redningsbåde samt opgaver på færger og sundbusser. Desuden løser virksomheden opgaver på land indenfor stålkonstruktioner, hydraulik, klip/buk og meget mere.
Virksomheden beskæftiger i dag 20 medarbejdere.
Positivt for både medarbejderne og virksomheden
Brdr. Petersens Maskinfabrik har samarbejdet med Avidenz siden 2008. Det har helt overordnet skabt en langt større fokus på arbejdsmiljøet og sikkerheden i virksomheden.
På Brdr. Petersens Maskinfabrik benytter de blandt andet Avidenz til at holde styr på og gennemføre APV, sikkerhedsgennemgange og 2 årlige arbejdsmiljømøder.
En ting er at have styr på arbejdsmiljøet og få en grøn smiley, men ifølge Jørgen er det bedste dog alt det positive, det fører med sig for medarbejderne og virksomheden.
”Vi har generelt oplevet, at medarbejderne er blevet gladere for at arbejde hos os, og vi har fået færre sygedage og arbejdsskader samt en øget produktivitet. Medarbejderne er nemlig blandt andet blevet meget bedre til at benytte personlige værnemidler, og vi får kontrolleret vores hejseudstyr, elværktøj m.m., så det fungerer efter hensigten”, siger Jørgen.
Det moralske ansvar
Jørgen fremhæver desuden en ofte overset ting ud over alle de synlige ændringer og fordele, der er ved at have styr på arbejdsmiljøet. Det drejer sig om det moralske ansvar over for medarbejderne. ”Det moralske ansvar over for medarbejderne er i orden hos os, og det har jeg det rigtig godt med”, fortæller Jørgen.
Har du spørgsmål, eller ønsker du også vores hjælp til forbedringer af virksomhedens arbejdsmiljø, så kontakt os på telefon 66 17 34 55 eller mail info@avidenz.dk.