Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Arbejdsmiljøkonsulent

Er der et godt arbejdsmiljø i din virksomhed?

Arbejdsmiljøet er en vigtig faktor i enhver virksomhed, da det påvirker både medarbejdernes trivsel og virksomhedens effektivitet. Som virksomhedsejer eller leder er det dit ansvar at sikre et godt og sikkert arbejdsmiljø for alle medarbejdere. Dette kan dog være en udfordring, især hvis du ikke har tilstrækkelig erfaring eller viden om arbejdsmiljøarbejde.

Her kommer arbejdsmiljøkonsulenterne hos Avidenz ind i billedet. Hos Avidenz har vi stor erfaring med arbejdsmiljørådgivning og kan hjælpe din virksomhed med at opnå et sundt og sikkert arbejdsmiljø for alle medarbejdere. Vores konsulenter er tilgængelige i hele landet og kan hjælpe med konkrete løsninger inden for stort set alle områder vedrørende arbejdsmiljøarbejdet.

Læs videre og bliv klogere på, hvordan vores arbejdsmiljøkonsulenter kan hjælpe med at sikre et optimalt miljø på arbejdspladsen.

Få hjælp af en professionel arbejdsmiljøkonsulent

Vores konsulenters primære rolle er at rådgive og vejlede virksomheder om, hvordan de kan sikre et godt arbejdsmiljø. Dette omfatter en undersøgelse af arbejdsmiljøforholdene for derved at identificere og evaluere risici på arbejdspladsen med henblik på at forebygge arbejdsrelaterede skader og sygdomme.

En arbejdsmiljøkonsulent fra Avidenz kan hjælpe med at udarbejde arbejdspladsvurderinger og i samarbejde med virksomheden implementere handlingsplaner med henblik på at reducere eller helt eliminere de risici, der kan være i forbindelse med arbejdet.

Vores arbejdsmiljøkonsulenter er specialiserede inden for forskellige fagområder, så du kan være sikker på at få tilknyttet en konsulent, som er ekspert inden for sit felt. De besidder den nyeste viden inden for lovgivning på de specifikke områder og sørger for, at virksomheden overholder alle relevante krav og gældende regler.

Sådan hjælper vores arbejdsmiljøkonsulenter dig

Skræddersyet rådgivning til din virksomhed

Et samarbejde om arbejdsmiljø mellem en virksomhed og en arbejdsmiljøkonsulent kan foregå på forskellige måder alt afhængig af virksomhedens behov og størrelse. Typisk vil samarbejdet starte med en indledende samtale, hvor arbejdsmiljøkonsulenten får en grundig forståelse af virksomhedens arbejdsmiljømæssige udfordringer og behov.

Vi forstår, at hver virksomhed er unik og kræver individuelle løsninger. Derfor tilbyder vi skræddersyede rådgivningstilbud, der passer til netop din virksomheds specifikke behov og krav. Vores konsulenter har den nødvendige ekspertise og erfaring til at kunne levere effektive og praktiske løsninger, der kan hjælpe din virksomhed med at forbedre arbejdsmiljøet.

Hjælp til arbejdsmiljø

Som autoriseret arbejdsmiljørådgiver er vi godkendt af Arbejdstilsynet til at hjælpe virksomheder med rådgivning og med at gennemføre undersøgelser, som bidrager til at forebygge og løse arbejdsmiljøproblemer.

Så hvis din virksomhed har brug for rådgivning og hjælp med at forbedre arbejdsmiljøet, kan du stole på Avidenz. Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at skabe et sundt og sikkert arbejdsmiljø for dine medarbejdere.

Kontakt os

Vil I sikre et sundt og sikkert arbejdsmiljø i virksomheden?

Uanset om I vil fastholde eller udvikle jeres arbejdsmiljø og har brug for rådgivning og løsninger, så er vi klar til at hjælpe.

Hvordan er Avidenz som samarbejdspartner?

Vi vil være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø.

Vi tager altid udgangspunkt i den aktuelle virksomhed og tilpasser vores hjælp og rådgivning til lige præcis jeres ønsker og behov. Sammen med jer finder vi ud af, hvor udviklingspotentialet er, og hvad der bør arbejdes med.

Hos Avidenz stræber vi efter at være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø. Vi går meget op i at skabe gode relationer med de mennesker, vi samarbejder med, og samtidig udfører vi alle opgaver med stor ekspertise og engagement. Derudover lægger vi vægt på en åben, ærlig og ligeværdig kommunikation.

Vi indleder altid et samarbejde med en afstemning af jeres ønsker og forventninger. Virksomheder er forskellige, og derfor kræver det en individuel vurdering af indsatsområderne. Formålet er dog altid at forebygge og skabe økonomisk tryghed og udbytte gennem:

  • Glade og motiverede medarbejdere/trivsel
  • Færre ulykker/arbejdsskader
  • Færre sygedage
  • Øget produktivitet
  • Øget konkurrenceevne
  • Større kundetilfredshed

Og det hele selvfølgelig kombineret med at sikre, at virksomheden lever op til diverse regler og lovkrav.

Når I indgår et samarbejde med os, er der grundlæggende 2 forskellige måder, det kan gøres på. Her skiller vi os også ud fra andre leverandører i vores branche.

De to samarbejdsformer er:

  1. Virksomhedsaftale
  2. Uden virksomhedsaftale

Virksomhedsaftale
En virksomhedsaftale er en aftale om et løbende samarbejde omkring jeres arbejdsmiljø. Samarbejdet indledes ofte med en vurdering af omfanget af arbejdsmiljøarbejdet ud fra jeres ønsker og behov for vores hjælp. Virksomhedsaftalen fungerer som en slags klippekortsaftale, hvor I køber et antal rådgivningstimer pr. år, som er afstemt med jer. Timerne kan naturligvis variere fra år til år. Dermed kender I jeres budget, og I skal ikke til at modtage et nyt tilbud fra os, hver gang I har et ønske om at få løst en ny opgave. Så er det bare at ringe til jeres kontaktperson, og hvis der er timer tilbage i jeres aftale bliver tiden til opgaven bare taget der fra. Alternativt tilkøber I blot flere timer på aftalen. Nemt, hurtigt og billigt.

I får tilknyttet en fast kontaktkonsulent, som I lærer godt at kende og som hjælper jer med mange af de almindelige opgaver som APV, arbejdsmiljødrøftelse, sikkerhedsrunderinger m.v. 

Uden virksomhedsaftale
Har I ikke behov for et løbende samarbejde med os, så kan I naturligvis købe vores hjælp uden en virksomhedsaftale. Vi vil sammen med jer afdække jeres behov og ønsker – og på den baggrund modtager I et konkret tilbud på en løsning.

Vi har en række højt fagligt kvalificerede konsulenter til at varetage de forskellige krav og nicher hos virksomhederne. Kunder med en virksomhedsaftale får altid en fast kontaktkonsulent, men det er altid en specialiseret konsulent, som bliver koblet på den enkelte opgave afhængig af indholdet i denne. Dermed er det altid de bedst kvalificerede medarbejdere, der løser de aktuelle opgaver for jer.

Samarbejdet med os giver jer en stor fordel, når I skal give tilbud til kunder. I lever nemlig op til de krav om styr på arbejdsmiljø, dokumentationer m.m. som arbejdstilsynet og andre myndigheder kræver og som flere og flere kunder også efterspørger – nogle på grund af krav fra deres kunder osv.

Desuden vil samarbejdet medvirke til at gøre virksomheden attraktiv som arbejdsplads og dermed både kunne være med til at fastholde og tiltrække velkvalificerede medarbejdere.

Klaus Witved, INOX:
“Der er mange gode ting og fordele ved at samarbejde med Avidenz, men det aller bedste er det personlige forhold, vi har fået til kontaktkonsulenten gennem et løbende samarbejde gennem mange år efterhånden. Den relation er helt unik. Samtidig har vi haft kontakt med mange andre fagkonsulenter fra Avidenz, da vores kontaktkonsulent altid ved, hvilken anden fagkonsulent, han kan trække ind over opgaver, som er uden for hans eget specialistområde. Og disse konsulenter har også altid været yderst kompetente. Dette er en tryg måde at samarbejde på for os som virksomhed, for vi er altid sikre på kvaliteten af rådgivningen, og at opgaverne bliver løst af en med de rette kompetencer.”

 

Jan Nielsen, System TM
“Det er rigtig rart med en fast konsulent tilknyttet, som kender huset og vores rytme. Så skal vi ikke starte forfra hele tiden, og vi får altid hurtig respons og hjælp ved problemstillinger. Denne relation sætter vi stor pris på. Gennem vores virksomhedsaftale får vi også hjælp til at afholde AMU-møder, revidere handlingsplaner m.m. – det er rart ikke at skulle tænke på, så vi kan koncentrere os om driften af virksomheden, der har 1. prioritet hos os.

Vi anvender også Avidenz’ digitale arbejdsmiljøsystem, SOSWEB, så vi har alt liggende digitalt. Alle har dermed let adgang til APV, handlingsplaner, kemiske instruktioner m.m.. Systemet giver os overblik og en sikkerhed for, at der er styr på det hele så som lovpligtige eftersyn og møder.
Med app’en der hører til systemet, er det endnu lettere og hurtigt at finde diverse dokumenter frem.”

Vi har en klar vision om at være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø. Det gør vi gennem blandt andet med dyb forankring i vores værdier:

  • Samarbejde
  • Professionalisme
  • Anerkendelse
  • Kommunikation

Kontakt vores hovedkontor på telefon 66 17 34 55 eller på info@avidenz.dk for en uforpligtende snak om mulighederne for et samarbejde om jeres arbejdsmiljøarbejde.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Vi har konsulenter i hele landet

Vi vil være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø.

Vores hovedkontor ligger i Odense, og vi har arbejdsmiljøkonsulenter fordelt over hele landet. Vi er derfor ikke langt fra dig.