SOSWEB er opbygget i moduler
SOSWEB er opbygget i moduler, som hver især omhandler specifikke områder til styring af jeres kompetencer og arbejdsmiljøarbejde. Denne opbygning gør systemet meget overskueligt og brugervenligt samtidig med den fordel, at jeres virksomhed selv vælger, hvilke moduler I ønsker at aktivere og anvende. I har mulighed for at købe 2 forskellige pakker med adgange afhængig af jeres behov. Læs mere om pakkeløsningerne, og find priserne her.
Få mere information om de forskellige moduler via menupunkterne til venstre herunder.
Administration
I modulet Administration opsættes alle virksomhedens grundindstillinger, der senere anvendes på tværs i hele systemet. Det omfatter blandt andet at oprette brugere, tildele rettigheder og oprette skabeloner.
Er du nysgerrig på vores administrationsmodul?
Læs mere om modulet, og se eventuelt en kort introvideo ved at klikke herunder:
Medarbejdere
Med modulet Medarbejdere får I overblik over medarbejdernes uddannelser og kompetencer. Der er mulighed for at udfylde stamkortskabeloner over de forskellige funktioner i virksomheden samt medarbejderstamkort, der blandt andet indeholder angivelse af kvalifikationer.
Er du nysgerrig på vores medarbejdermodul?
Læs mere om modulet, og se eventuelt en kort introvideo ved at klikke herunder:
Teknisk udstyr
Modulet Teknisk udstyr hjælper jer med at holde styr på virksomhedens tekniske udstyr – både hvad angår lovpligtige eftersyn, intern booking af udstyr og meget mere.
I får dermed blandt andet følgende fordele:
- Sikkerhed for, at både lovpligtige og almindelige eftersyn overholdes
- God instruktion af medarbejdere ved hjælp af maskininstruktioner
- Undgår produktionsstop/maskinnedbrud og ulykker på grund af manglende vedligeholdelse eller manglende instruktion
Er du nysgerrig modulet Teknisk udstyr?
Læs mere om modulet, og se eventuelt en kort introvideo ved at klikke herunder:
Kemi
Modulet Kemi giver overblik og dokumentation over al den kemi, I anvender i virksomheden.
Her kan I registrere alle de kemiske produkter, og I kan udarbejde overskuelige instruktioner samt kemisk risikovurdering (kemisk APV).
Med kemi-modulet får I flere fordele:
- Dokumentation over hvilken kemi, der anvendes i forbindelse med arbejdet – både over for kunder og Arbejdstilsynet
- Opdatering ét sted
- Let adgang til sikkerhedsdatablade og instruktioner/plancher
- Spar tid – ved hjælp af den specielle app undgår I at opdatere
mapper med sikkerhedsdatablade - Via app’en har medarbejderne altid sikkerhedsdatablade
og instruktioner med sig, uanset hvor de befinder sig
Er du nysgerrig på vores kemimodul?
Læs mere om modulet, og se eventuelt en kort introvideo ved at klikke herunder:
Opgaver
I modulet Opgaver kan I oprette og planlægge alle virksomhedens opgaver som eksempelvis APV, handlingsplaner for nærved-ulykker samt afvigelser inden for arbejdsmiljø, miljø og kvalitet.
I opnår dermed følgende fordele:
- Overblik over APV og handlingsplaner
- Styr på dokumentationen for jeres APV
- APV er let tilgængelig for alle medarbejdere ved kundekrav og krav fra myndigheder
- Overblik over opgaver for både ledelse, opgaveansvarlig og øvrige medarbejdere
- Fasthold og tiltræk dygtige medarbejdere pga. synlig fokus på arbejdsmiljøet
Er du nysgerrig på vores opgavemodul?
Læs mere om modulet, og se eventuelt en kort introvideo ved at klikke herunder:
Registreringer
I modulet Registreringer kan I registrere hændelser, afvigelser, ulykker, nærved-ulykker m.m. Det er muligt at tilknytte et billede af situationen som dokumentation.
Det er let at foretage indrapporteringen fra en pc og endnu lettere med din smartphone eller tablet via den tilhørende app. Systemet kan sættes op til automatisk at advisere den ansvarlige ved indrapporteringer.
Er du nysgerrig på modulet Registreringer?
Læs mere om modulet, og se eventuelt en kort introvideo ved at klikke herunder:
Dokumenter
Modulet Dokumenter gør det let og enkelt at dokumentere jeres arbejdsmiljø over for kunder og myndigheder.
I får følgende konkrete funktioner og fordele:
Håndbøger
Her er det muligt at opbygge en arbejdsmiljø- miljø- og kvalitetshåndbog.
Bibliotek
Biblioteket er jeres elektroniske ringbind. Det er et dokumentarkiv, hvortil der kan linkes fra de øvrige moduler i SOSWEB. I sparer tid ved, at alle jeres dokumenter for arbejdsmiljø, miljø og kvalitet er placeret ét sted og er lette at finde.
Møder
Her kan I lægge dagsordener og referater af alle interne møder, herunder blandt andet arbejdsmiljømøder.
Dette giver jer let og enkelt dokumentation over for kunder og myndigheder i forhold til lovpligtige møder som den årlige arbejdsmiljødrøftelse.
Beredskabsoversigt
Under Beredskabsoversigt kan I udarbejde en oversigt over sluknings- og førstehjælpsudstyr samt en plan over dets placeringer.
Er du nysgerrig på modulet Dokumenter?
Læs mere om modulet, og se eventuelt en kort introvideo ved at klikke herunder:
Kontakt os
Vil du høre mere om SOSWEB?
Vil du vide mere om SOSWEB og eventuelt have en gratis og uforpligtende online demo af systemet, så udfyld nedenstående formular, og vores SOSWEB-konsulent, Mikkel, kontakter dig hurtigst muligt.
Digitalt arbejdsmiljø
Digitalt system og app til arbejdsmiljø, miljø og kvalitet
SOSWEB er et digitalt system med en tilhørende app. Her kan I samle alt omkring virksomhedens arbejdsmiljø, miljø og kvalitet ét sted.
Det er nemt og hurtigt, så SOSWEB sparer virksomheden tid og penge.
Vi har konsulenter i hele landet
Vi vil være den bedste samarbejdspartner, når virksomheder vil udvikle deres arbejdsmiljø.
Vores hovedkontor ligger i Odense, og vi har arbejdsmiljøkonsulenter fordelt over hele landet. Vi er derfor ikke langt fra dig.