Vil I have styr på jeres kemiske APV let og overskueligt? - Arbejdsskader bliver dyrere for virksomhederne

Nyhedsbrev 16. maj 2021, 02:39:34       

Vil I have styr på jeres kemiske APV let og overskueligt?

Onlinesystemet SOSWEB er det bedste bud på, hvordan I får det.

For en ting er at indsamle alle data på de kemikalier, I arbejder med, men noget andet er at gøre oplysningerne brugbare og operationelle i hverdagen. Her giver SOSWEB flere fordele og medvirker samtidig til at gøre det hele overskueligt.

For eksempel kan I med SOSWEB let:
  • Udarbejde kemisk APV (risikovurdering)
     
  • Oprette overskuelige instruktioner på jeres kemiske produkter
     
  • Printe en samlet planche i A3-format med alle instruktioner på jeres kemikalier, som I kan hænge op i virksomheden
     
  • Hente instruktionerne på mobilen i den tilhørende app

SOSWEB er udviklet med stor fokus på brugervenlighed og overskuelighed. Det hele er derfor meget intuitivt og let at finde ud af. De store plancher med flere instruktioner og app’en med bl.a. QR-koder er nogle af de største fordele inden for kemiområdet, da begge dele medvirker til endnu bedre og mere overskuelig instruktion af medarbejderne og hurtigere adgang til de kemiske instruktioner - også for medarbejdere på farten.  

På billederne herunder ses eksempler på plancher i henholdsvis systemet og på app'en. Du kan klikke på billedet til venstre for at se det større.
















                                                                              

Vidste du?

Vidste du i øvrigt, at SOSWEB kan meget mere end at styre jeres kemi? 
– faktisk kan du styre alt omkring jeres arbejdsmiljø i systemet. 
Læs mere her.

Kontakt os

Kontakt os på 66 17 34 55 eller mail info@avidenz.dk, hvis du er interesseret i at høre mere om SOSWEB eller på anden vis ønsker hjælp til jeres kemiske APV.

Vi giver også gerne en online demonstration af SOSWEB, for eksempel via Teams.
 

Arbejdsskader bliver dyrere for virksomhederne

Når en ansat kommer alvorligt til skade efter for eksempel et fald fra en stige, kan arbejdsgiveren få en bøde fra Arbejdstilsynet på grund af manglende sikkerhed eller instruktion.

Dette er desværre ikke et ukendt scenarie i Industri- og håndværks-virksomheder, og til september bliver bødestørrelserne igen hævet betragteligt. Især større virksomheder bliver hårdt ramt.

Forhøjelsen af bøderne stammer fra den politiske aftale fra april 2019 om en ny og forbedret arbejdsmiljøindsats.

Forebyg, spar penge, og pas på jeres medarbejdere

Den bedste måde at undgå arbejdsulykker og at passe på jeres medarbejdere er ved at forebygge, at ulykkerne sker. Dermed kan I også undgå både et muligt skærpet tilsyn, som koster 10.000 kroner i gebyr, og bøder fra Arbejdstilsynet. I sidste ende sparer I dermed penge.

Få tilskud til at forebygge nedslidning og arbejdsulykker

Snart får I de bedste muligheder for at forbedre arbejdsmiljøet og forebygge så billigt som muligt og reducere risikoen for de store bøder. Det skyldes den nye tilskudspulje, som et bredt politisk flertal for nyligt er blevet enige om. Den giver fra slutningen af marts måned private virksomheder med op til 50 ansatte mulighed for at søge tilskud på 80 procent af udgifterne til projekter, der forebygger fysisk og psykisk nedslidning og arbejdsulykker blandt medarbejderne. En oplagt mulighed, som vi naturligvis vil opfordre så mange virksomheder som muligt til at benytte sig af. Og vi hjælper jer selvfølgelig gerne.

Få hjælp og idéer her

Hos Avidenz har vi kvalifikationerne og en masse idéer til, hvordan I fremmer både det fysiske og psykiske arbejdsmiljø. Vi hjælper jer også med det praktiske omkring udarbejdelse og indsendelse af ansøgning m.m. 

Kontakt os for en snak om, hvad vi kan gøre sammen for jeres arbejdsmiljø og mulighederne for støtte på telefon 66 17 34 55 eller mail info@avidenz.dk.
 
Følg os på         
--
www.avidenz.dk | Kontakt