Arbejdsmiljøorganisation

Virksomheder med 10 eller flere ansatte skal have en arbejdsmiljøorganisation. Her skal ledelse og medarbejdere i fællesskab arbejde for at styrke arbejdsmiljøet. En velfungerende arbejdsmiljøorganisation betaler sig – både menneskeligt og økonomisk.

Arbejdsmiljøorganisationens opgaver

Arbejdet i AMO handler mere konkret om at afdække og løse eksisterende arbejdsmiljøproblemer samt arbejde med at forebygge, at nye problemer opstår. Det er også AMO’s opgave at påvirke kollegerne til løbende at arbejde hen imod et godt arbejdsmiljø.

Arbejdsmiljøorganisationen skal blandt andet sørge for:

  • At gennemføre den årlige drøftelse og udarbejde årsplan
  • At der bliver gennemført og udarbejdet en skriftlig arbejdspladsvurdering (APV) mindst hvert 3. år

Hos Avidenz hjælper vi din virksomhed med alle aspekter af arbejdsmiljøorganisationens arbejde og giver gode råd til opbygningen af arbejdsmiljøorganisationen afhængig af virksomhedens størrelse. Læs mere via menupunkterne herunder.

Arbejdsmiljøorganisationen