Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Sortering af affald på arbejdspladsen

Snart skal vi også sortere husholdningslignende affald på arbejdspladsen

Fra d. 31. december 2022 bliver det et krav, at arbejdspladser sorterer husholdningslignende affald efter de samme sorteringskriterier som private husholdninger.

Reglerne skal sikre, at vi sorterer vores affald i endnu højere grad – også når vi er på arbejde.

3 gode grunde til, at vi skal sortere husholdningslignende affald:
1.) Det er godt for klimaet
2.) Bedre brug af ressourcerne
3.) Det er et krav

Læs mere i denne information fra Miljøstyrelsen.

Del dette indlæg:

Andre indlæg

Natarbejder
Arbejdsmiljø

Pas på jeres natarbejdere, husk helbredskontrollerne

Medarbejderne er jeres vigtigste ressource, og det er essentielt, at de har det godt og trives.
Men natarbejde kan være forbundet med helbredsproblemer, og derfor skal natarbejdere tilbydes helbredskontroller for at sikre, at deres helbred ikke tager skade af natarbejdet (jf. arbejdsmiljøloven).

Læs hele nyheden
Reglement

Arbejdstilsynet har afskaffet smiley-ordningen

Fra den 1. februar var det slut med de røde, gule og grønne smileyer som Arbejdstilsynet i mere end 15 år har tildelt virksomheder efter et tilsynsbesøg.

Smiley-ordningen erstattes af et nyt system, som blandt andet skal skabe større gennemsigtighed om arbejdsmiljøet på den enkelte virksomhed og motivere virksomheder til at arbejde med arbejdsmiljøet.

Læs hele nyheden