Mand kommet til skade ved arbejdsulykke

Anmeldelser af arbejds-ulykker foregår nu via virk.dk

05.12.2017

Har I husket at få oprettet brugere i virk.dk, så I kan indberette eventuelle arbejdsulykker i EASY?

Hvis der sker en arbejdsulykke på virksomheden, har arbejdsgiverne pligt til at anmelde den digitalt i EASY senest 9 dage efter skadelidtes første fraværsdag.
EASY er Arbejdsmarkedets Erhvervssikrings og Arbejdstilsynets fælles system til anmeldelse af arbejdsulykker. Når du anmelder via EASY sikrer du, at de rette myndigheder og parter får anmeldelsen, og at tilskadekomne eventuelt kan få erstatning.

Vær klar, hvis ulykken skulle ske

Siden den 17. juni i år har virksomheder ikke længere adgang til EASY via at.dk men i stedet via virk.dk. Og for at få rettigheder til at anmelde ulykkerne skal den/de aktuelle personer være oprettet i Virk. Hver virksomhed skal bruge mindst én NemID medarbejdersignatur med rettigheder til EASY.


Ingen kan desværre vide sig sikker på, om en ulykke pludselig sker, så vi anbefaler, at I sørger for at få oprettet bruger(e) i virk.dk, så I er på forkant og klar til at anmelde, hvis uheldet er ude.  

Her kan du læse mere om, hvordan I anmelder arbejdsulykker digitalt.
På denne side finder du også en vejledning omkring tildeling af rettigheder i EASY.

Her er et link til at anmelde ulykker i EASY.